August 01, 2011

DariNya kami datang, kepadaNya kami kembali

ermm...mula2 ayah kwn aku excident...agak truk...kritikal d ICu...koma hampir 2 mnggu (klu xsalah)...patah tulang riuk byk...sbbnya...driver kreta 'ter'langgar traffic light dn secara automatik...telanggar la ayah kawan aku ni...dan alhamduliLlah sekarang kabarnya dah makin beransur sembuh...ujian2...aku maseh xsmpat pegi melawat...

mmbr aku dr kecik2 ribena y dh pn jd pemain perak skank ni pn kabar baru lepas operate lutut...like always...lutut trcabut lg utk kali ke3 operate...xingt plk lepas lwn ngn negeri mna rtu (hehe..) isk3...tp juga beransur pulih....**lama xbawa my mum jmpa mak dia...depa mmbr kamcing la katakn...

kemudian...pepagi subuh td dpt pulak msg dr mmbr laen, mmbr kitorg excident jugak...y ni xtaw kes nya lg...sbb brada jauh d muazam shah pahang. tp semasa tunggang motosikal. sadly, again, aku maseh xsmpt ziarah juga y berada dlm kritikal d ICu...tetap sama...tulang riuk byk y patah...kabarnya bahu (mungkin ada lg)....innaliLlah...

"...Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar: (iaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: (innaliLlahi wa inna ilahirajiun) sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali. Mereka itu ialah orang-orang yang dilimpahi dengan berbagai-bagai kebaikan daripada Tuhan mereka serta rahmatNya; dan mereka itulah orang-orang yang dapat petunjuk hidayahNya"
(al Baqarah,2: 155-157)

Nota: website y dilink kan ini mempunyai beberapa bacaan ketika sakit, y di terjemah oleh Syed Ahmad Semait dari Imam Nawawi.

0 comments:

Post a Comment

soksek..soksek..