March 13, 2010

Who Work More!!!

owh...inbox ada email...kali ni tajuknya "Who Work More!!!"...terus je tepikir...wah...dah tentu para pekerja yang bertungkus lumus bekerja di negara-negara yang maju macam Jepun Korea yang sedia maklum dengan aktiviti kerja mereka sebagaimana. Ke kiri ke kanan...kerja kerja kerja...haish...!

Tak pun student-student yang banyak 'bekerja' dalam kampus. Huh dah terpikir gambar-gambar cun masa semuanya bekerja!!....

sekali yang keluar....cuma...


Girl Desk

then...

Boy Desk

hah...nampaknya email nih jauh pemikiran! bukan nak bagitau yang lelaki ni comperm-comperm banyak kerja. tapi supaya tidak perlu mengecilkan skop pemikiran walaupun rasanya dah besar bagi kita!! dijangka lain, terjawabnya lain. Hah, banyak lagi benda-benda yang tak terperasan pun bentuk-bentuk visual cam nih.

tu baru sikit tu...macam mana pulak penyampaian-penyampaian lain dalam kontek bentuk suara, video atau gambar. Tampak biasa. Cuma jangan berfikir seperti biasa. Cuba langkau sejengkal. Allah kurnia pikiran untuk berfikir. Cuma jangan sampai melanggar yang tak sepatut.
Tapi...yang tersirat lain pun ada dalam gamba ni. iaitu

"dan pakaianmu bersihkanlah", 74:4

".....Dan Allah menyukai orang-orang yang bersih.",9:108

yeaaahaaaa....

5 comments:

D Lady J Spa said...

cejuk mata memandang desk girl ek..
huhu~

apeks said...

erk....tapi persoalannya...

"kalaulah mereka SEMUAnya begitu..."

hohoho

D Lady J Spa said...

uh> x smua ek?
kiranya..boy pon xsmua skit mata gtu..hikhik~

blurryhanis said...

desk girl yg kemas hakaka

apeks said...

erkk!!

Post a Comment

soksek..soksek..